Friday, May 13, 2011

Sekitar Mekap Maharaja Lawak Minggu Ke-7

Sekali lagi Kak As berpeluang untuk menyertai rakan-rakan MUA dari De NShima Make-Up Team untuk sponsor make-up Maharaja Lawak... Ini merupakan kali ke-2 kak As berpeluang join diorang make-up program Maharaja Lawak apabila seringkali jadual rakaman bertembung dengan rakaman Hip TV.. Kali pertama Kak As join ialah pada konsert Maharaja Lawak Minggu Pertama. Terima kasih jugalah pada penerbit HipTV, Engku Azmin yang last-last minit call inform recording HipTV ditunda pada hari Isnin ini... hehehe

Sekitar 7.30 malam - Suasana di perkarangan Kompleks FINAS masih lengang
Untuk konsert Maharaja Lawak Minggu Ke-7 ini, para peserta dikehendaki mempersembahkan Lawak dengan berkonsepkan 'Silent Comedy'. Tentu ramai yang dah menontonnya kan malam tadi.. Ala-ala Charlie Chaplin gitu.. 

Suasana di luar studio.. 15 minit sebelum bermulanya waktu tayangan
Walaupun berlaku penyingkiran pada konsert minggu ke-7 ini, namun para peminat Maharaja Lawak pasti gembira dengan pengumuman oleh AC Mizal selaku host rancangan mengenai Undi Masuk yang akan dibuat menjelang Konsert Ke-8 Maharaja Lawak nanti.

"Muka akak ada iras-iras Kak Cham lah" - Zizan Raja Lawak
Adakah Amir akan diberikan peluang oleh para penonton mahupun peminat-peminatnya untuk di undi masuk semula? Sama-samalah kita tunggu ya.. Tetapi secara jujur, kak As juga sependapat dengan juri, saudara Ahmad Idham bahawa lawak yang disampaikan oleh Amir sememangnya agak sukar untuk difahami pada malam tersebut. Kasihan juga melihat Amir 'dipermainkan' oleh para penonton yang mentertawakan persembahannya dan bukannya ketawa melihat lawaknya.

Good Luck Amir!
TERBAEEKK! Itu sudah cukup menggambarkan keterujaan kak As terhadap persembahan yang dibuat oleh Kumpulan Jambu.. Sebuah Komedi yang sangat berkualiti dengan idea yang segar dan mendapat pengiktirafan 'INTERNATIONALE' dari abang Mamat Khalid selaku Juri Pertandingan. Begitu juga tahniah diucapkan kepada Kumpulan Sepah & Kumpulan Jozan yang turut mempamerkan lawak yang tidak mengecewakan.



Tetapi apa sudah jadi dengan persembahan Nabil yang kelihatan seperti agak kurang tersusun penyampaiannya. Mungkin juga benar seperti telahan Ahmad Idham bahawa Nabil mungkin kesuntukan masa melakukan latihan dengan kepadatan jadual aktiviti seninya. Namun pada malam tersebut Nabil adalah satu-satunya peserta yang tidak di undi keluar oleh teman-teman Maharaja Lawak yang menjadi saingannya.

Currlasss... ko nyah! hehehe


Secara keseluruhannya apa yang Kak As nampak.. pelakon-pelakon komedi kita sudah mampu mempersembahkan sebuah komedi yang mampu diterima oleh semua khalayak.. Kalau ianya mampu diteruskan, sudah pasti dunia seni kita akan lebih ceria sebagaimana cerianya kehidupan kita dengan filem-filem komedi lakonan dan arahan Tan Sri P. Ramlee.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...